woensdag 4 juli 2012

Getankt: -
__________________________________________________________________________
Find more about Weather in Moab, UT

Ook vandaag weer vroeg op. We stonden om half 8 alweer in de lift naar de ontbijtzaal. Toch knap van ons hè?
We gaan vandaag eerst naar het National Park Canyonlands .

Vanuit Moab is dit ongeveer 3 kwartier rijden. De zon laat zich nog niet zien, maar erg vinden we dit nog niet. Wel lekker zo. De temperatuur is toch nog hoog genoeg. Zo'n 24 graden Celcius.
We rijden eerst tot het einde van het park naar Grand View Point.
Hier doen we een wandeling van 1 uur. De vergezichten zijn zoals we die in 2010 ook al in de Grand Canyon hebben gezien. Prachtig!

Dan verder naar de volgende wandeling !!!!
De Murphy's Point trail. Volgens de beschrijving die we hadden zou deze 2 kilometer zijn. Dit bleken dus 2 kilometer heen én 2 kilometer terug te zijn. Al met al 2 uur zoet mee dus. Op de terugweg brak net de zon door.
Hierna hebben we een aantal viewpoints bezocht, waarna we aan de laatste wandeling in dit park zijn begonnen. De Mesa Arch Trail. Een wandeling van slechts 800 meter heen en terug.  Als je onder deze boog doorkijkt zie je de canyons.

O ja, we hebben ons samen ook maar eens op de foto laten zetten door 2 mannen uit Missouri. Als bewijs dat we er toch echt allemaal zijn geweest.

Dan rijden we het park weer uit een gaan verder naar het
Death Horse State Park.

Dit is een klein park dat vooral bekend is om zijn schitterende uitzicht over een bocht in de Colorado River. De naam hangt samen met een legende. Volgens de verhalen dreven enkele cowboys wilde paarden die hier leefden samen en joegen hen langs de smalle toegang tot op het plateau. De smalle doorgang van circa 27 meter breed werd afgezet met een barrière van takken. De cowboys kozen de paarden die ze wilden en lieten de andere paarden achter.   Hier kwamen ze om van de dorst náást de rivier de Colorado die 700 meter lager ligt.

Inmiddels is het 6 uur geweest en gaan we weer terug naar het hotel. Onderweg nog eerst iets eten. Vanavond nog wat internetten en dan om 10 uur vuurwerk kijken. Het is namelijk 4 juli en dat betekent in de USA een feestdag. Independence Day.

N.B. We hebben ondertussen al 421 foto's. Bob gedraagt zich als een Japanner!!!!!