zaterdag 21 juli 2012

Getankt: $ 27,41
__________________________________________________________________

Find more about Weather in Estes Park, CO

We staan vandaag vroeg op. We willen gaan wandelen in de Rocky Mountains.

Omdat er aan een van de toegangswegen (de Bear Lake Road) gewerkt wordt, worden er gratis shuttlebussen ingezet. Als we vóór 09.00 uur zijn mogen we nog zelf naar boven rijden. Helaas worden we om 8.40 uur al tegengehouden. We mogen doorrijden tot de P+Rparkeerplaats en vanaf daar met de bus dus naar boven. Wandelschoenen aan, zonnebrandcrème op, rugzakken gepakt en we staan klaar. We hoeven gelukkig niet lang te wachten. We bsluiten eerst de Nymph Lake Trail te doen. Aan het einde van de eandeling komen we bij een mooi bergmeer met waterlelies.

Van daar uit verder naar het Dream Lake. Ook deze wandeling gaat bergop en komt uit bij een iets groter bergmeer.

Omdat we vanaf de busstop nog een andere wandeling willen doen, gaan we niet meer verder naar het derde meer, Emerald Lake. We draaien om en gaan weer omlaag naar het busstation. Daar aangekomen lopen we eerst nog even naar Bear Lake. (Veel meer, geen beer.) Dan op naar de Alberta Falls. Onderweg hier naar toe staat er iets verderop in het bos een 'deer', een hert dus. Dit is het eerste dier dat we vandaag zien.

Ook de Alberta Falls Trail gaat weer bergop en dat gaat op deze hoogte (2900 meter)  toch iets langzamer. Aan het einde van de wandeling liggen de watervallen.

Ondertussen heeft er zich boven ons toch weer een donkere wolk gevormd. We besluiten het programma van vandaag iets om te gooien. We gaan eerst terug naar het hotel zodat de kinderen nog kunnen zwemmen. We hebben hier namelijk een buitenbad. Na de lunch gaan ze hier dan ook naar toe. En inderdaad na een klein uurtje begint het te onweren én regenen. Na een halfuurtje is deze bui echter over en kunnen we verder. We willen namelijk nog een gedeelte van de Trail Ridge Road rijden.

De Trail Ridge Road is hoogste geasfalteerde weg van de USA. Het hoogste punt van deze weg ligt op 3716 meter. We stoppen op verschillende uitkijkpunten, zoals bijvoorbeeld de Many Parks Curve.

Bij Forest Canyon zien we marmotten lopen. Die hadden we nog niet gezien!

Vlak na de top van deze weg ligt het Visitor Center. We gaan hier even binnen kijken. Buiten is het koud én zien we het verderop flink onweren. Van hieruit gaan we niet verder maar keren via dezelfde weg terug. Onderweg zien we van verre al een aantal auto's stil staan en dat betekent ook hier... dieren te zien. Er lopen twee herten langs de weg.

Weer een flink eind naar beneden staan er bij een parkeerplaats ook veel auto's kriskras geparkeerd. Toch maar even kijken, je weet maar nooit. Het blijkt een groep van ca. 5 elks te zijn.

We besluiten voordat we gaan eten nog eerst de rest van de winkeltjes in de hoofdstraat te bezoeken. Op jacht naar de ontbrekende nummerborden. Echter geen succes! We eten deze keer bij Poppy's Pizza en Grill, een italiaan. Matig.

1. Britt (van Sjors)22 juli 2012 om 19:50

Erg leuk om elke dag weer jullie verslagen te kunnen lezen!
    Ook toevallig dat we soms op dezelfde plaatsen komen terwijl we toch een hele andere reis maken.
    Gisteren en vandaag zijn wij namelijk bij Capitol Reef geweest waar we ook naar het schooltje en huisje/winkeltje van de Fruita mormonen zijn geweest.
    En zelfs ook een appelaartje gekocht!
    Ik zie dat jullie al best veel winkels gezien hebben, wij hebben de mannen nog niet echt zover kunnen krijgen maar waarschijnlijk hebben we daar bij Las Vegas even tijd voor. Hoop dat daar an ook leuke winkels te vinden zijn. Maar zoals ik hier lees hebben jullie of vooral Thara toch al verschillende inkopen gedaan, dus hoop dat mij dit ook gaat lukken!
    Groetjes en nog een fijne reis van ons allemaal!