zondag 22 juli 2012

Getankt: -
________________________________________________________________

Find more about Weather in Denver, CO

We maken vandaag de cirkel rond. We rijden terug naar Denver. We overnachten zelfs in hetzelfde hotel als we ruim drie weken geleden begonnen zijn. We slapen er deze keer 2 nachten.

We slapen deze keer tot 8 uur uit. Het is tenslotte vakantie!
Na het ontbijt op ons balkon met bovenstaand uitzicht, vertrekken we via de Peak to Peak Highway naar..... Nederland.  Ja, dit is een plaatsje in de Rocky Mountains ten zuiden van Estes Park. Na ongeveer een uurtje rijden komen we er aan. De oudst bekende naam van deze plaats is Dayton. De plaats is voornamelijk bekend van de mijnen in de Caribou Hill. In 1873 werd het opgekocht door een Nederlandse maatschappij genaamd Nederland Mining Companing. Men besloot toen de plaatsnaam te veranderen in Nederland.

Bij een tankstation wordt er een show gehouden van American oldsmobiles. We gaan er natuurlijk even kijken. Daarna kopen we in de plaatselijke supermarkt broodjes voor tussen de middagHet kan natuurlijk aan ons liggen, maar terwijl we hier in Nederland zijn begint het alweer te onweren! We rijden dan ook maar vlug verder om even later lekker in het zonnetje aan de Boulder Creek onze broodjes op te eten.

Als we verder rijden komen we al gauw in Boulder (néé niet Boalder!). Dit is duidelijk al een voorstad van Denver. Grote wegen, grote huizen en grote kantoren. Voordat we naar het hotel rijden willen we eerst het centrum van Denver in. En al gauw zien we de skyline van Denver.

We zoeken een parkeerplek en gaan eerst naar de 16th Mall street. Jawel, een winkelstraat. Twee van de vier gaan er hier shoppen, een cachen en een gaat er op de iPad. Wie wat gaat doen is natuurlijk niet moeilijk te raden. Resultaat: 2 gevulde plastic tasjes, 3 gevonden caches en 2 uur mobiel vermaak.

Dan gaan we naar het Convention Center. Hier is vandaag een congres van gevangenismedewerkers. In de buurt staat er een bus geparkeerd van een gevangenis uit Louisiana. We hopen dat de bus alleen maar medewerkers heeft meegebracht en geen 'bewoners'.

En dan zien we toch nog een beer....
Een blauwe!
Hij staat bij het Convention Center binnen te gluren.

We lopen verder naar het State Capitol van Colorado. En zoals we bijvoorbeeld ook al met de Dom in Milaan hadden, staat ook dit gebouw in de steigers. Helaas is het gebouw op zaterdag en zondag gesloten en kunnen we er dus niet in.

Wel kunnen we er op de trappen een foto maken bij de Mile High Marker. Denver ligt op een hoogte van 1 mijl en wordt dan ook de Mile High City genoemd.

Ondertussen is het tijd om naar ons hotel te gaan. Via de Interstate 70 rijden we er weer heen. De cirkel is rond! Op tv zien we dat Obama in Denver is om de slachtoffers van de schietpartij in Aurora te ontmoeten. Dat is hier vlakbij! Zo dichtbij zijn we nog nooit in de buurt van de president van de USA geweest. :)
We eten weer net zoals de eerste avond bij Ruby Tuesdays. Lekker!