dinsdag 3 juli 2012

Getankt: -
_________________________________________________________________________
Find more about Weather in Moab, UT

Na een eenvoudig ontbijt in ons hotel zaten we om 8.40 uur alweer in de auto op weg naar de volgende bestemming, nl. Moab. Een plaats in het door Bob zo geliefde 'Red-rocks'-gebied. Allereerst een stuk via de Interstate 70. Op de grens van de staten Colorado en Utah zou een cache moeten liggen, dus daar werd een fotostop ingepland. Het bord dat op de grens staat werd net opnieuw geverfd.

Bij de afslag naar Cisco zijn we van de Interstate 70 afgegaan.
Ik heb ergens gelezen dat dit een spookstadje is, en die vindt Thara zo leuk. Het was echer de moderne versie hiervan. Een paar vervallen schuurtjes!
Verder naar de scenic route 128 op weg naar Moab. De rotsen en bergen werden steeds roder. De eerste stop deden we bij de Dewey Bridge. Een oude houten brug over de Colorado die enkele jaren geleden  is afgebrand omdat er een jongetje met lucifers zat te spelen.

Een volgende stop bij de Fisher Towers. Dit is een groep van drie hoge, zandstenen monolieten. Je kunt er een wandeling naar toe maken. Wij hebben ze vanaf de parkeerplaats bekeken.

Dan weer verder langs de Colorado op naar Moab.
Om 1 uur zijn we bij het hotel. Te vroeg om in te checken. Dan nog maar even de winkeltje in de hoofdstraat bekijken. Bob vindt er meteen vier nummerborden voor zijn verzameling.
Vanaf 3 uur kunnen we inchecken en daarna gaan we dan ook meteen even het zwembad in om af te koelen. Heerlijk.
Dan weer de auto in om nog een wandeling te maken naar de Corona Arch. Een uur lopen, langs kettingen en trapjes,bergop natuurlijk en dat bij zo'n temperatuur, maar dan heb je ook een geweldig uitzicht.

De terugweg ging iets sneller. Binnen een uur waren we terug bij de auto. Daarna hebben we twee pizza's gehaald en die lekker op onze hotelkamer opgegeten. Rond 10 uur vielen bij ons allemaal de ogen dicht. Moe.